Hogyan vette be a kapitalizmus csúcsterméke a legvidámabb barakkot?

Harmincegy éve, 1986. augusztus 10-én rendezték a Forma-1 történetének első Magyar Nagydíját.

hungaroring-epitese-1986-8
A Forma-1-es Konstruktőrök Szövetsége, a FOCA régóta szeretett volna betörtni a szocialista blokkba, s mivel a kereslet és a kínálat egymásra talált, 1985. szemptember 15. után világszínvonalú versenypálya építése kezdődhetett Magyarországon Gulácsi Ferenc tervei alapján. (Fotó: Méhes Károly)
hungaroring-epitese-1986-5
A lehetséges helyszínek közül a Mogyoród és Kerepestarcsa között elterülő Három forrás völgyére esett a választás, ahol 73 hektáros területet jelöltek ki a Hungaroring részére. (Fotó: Méhes Károly)
hungaroring-epitese-1986-4
Az idő sürgetett: kevesebb, mint egy év alatt kellett befejezni a munkálatokat, az első Magyar Nagydíjat ugyanis 1986 augusztus elejére tűzték ki. (Fotó: Méhes Károly)
hungaroring-epitese-1986-2
A munkagépek több, mint félmillió köbméter földet mozgattak meg rekordidő alatt. (Fotó: Méhes Károly)
hungaroring-epitese-1986-10
A Magyar Aszfaltútépítő Vállalat által irányított munkálatokban rengetegen vettek részt. (Fotó: Méhes Károly)
hungaroring-epitese-1986-11
Készül a Hungaroring főépülete – 2001-ben az úgynevezett Millenium-toronnyal egészítették ki modernizálás céljából, néhány éven belül azonban búcsút inthetünk a komplexumnak. (Fotó: Méhes Károly)
hungaroring-epitese-1986
Fotó: Méhes Károly
A földunkák elvégzését követően 1986. március 24-én megkezdődhetett a pálya aszfaltozása. (Fotó: MTI/Németh Ferenc)
hungaroring-epitese-1986-7
A beton alapon a terítőgépek három rétegnyi aszfaltot fektettek le. (Fotó: Méhes Károly)
hungaroring-epitese-1986-9
A fotón remekül látszik a pálya utolsó szakasza – az előzések segítése miatt 2003-ban itt is módosították a vonalvezetést. (Fotó: Méhes Károly)
hungaroring-epitese-1986-6
Korabeli beszámolók szerint a munka egy percre sem állt le. (Fotó: Méhes Károly)
hungaroring-epitese-1986-3
Fotó: Méhes Károly
Építőipar - Épül a Forma-1-es versenypálya
Fotó: MTI/Wéber Lajos
Építőipar - Épül a Forma-1-es versenypálya
A csatornázási munkálatok is rengeteg energiát vettek igénybe. (Fotó: MTI/Wéber Lajos)
Építőipar - Épül a Forma-1-es versenypálya
Alig négy hónappal az első Forma-1-es verseny előtt így festett a Hungaroring. (Fotó: MTI/Wéber Lajos)
Építőipar - Épül a Forma-1-es versenypálya
A munkások a leendő főlelátón dolgoznak. (Fotó: MTI/Wéber Lajos)
Építőipar - Épül a Forma-1-es versenypálya
Fotó: MTI/Wéber Lajos
Építőipar - Épül a Forma-1-es versenypálya
A célegyenes. Jobb oldalt a főépület, bal oldalt a lelátók helyéül szolgáló domboldal. (Fotó: MTI/Wéber Lajos)
Hungaroring - Forma-1 - Magyar Nagydíj
1986 augusztusában teljes pompájában tündökölt a Hungaroring – itt fél órával az első Magyar Nagydíj rajtja előtt. (Fotó: MTI/Németh Ferenc)
Sport - Forma-1 Autóverseny
A versenyre 200 ezren látogattak ki, ezzel azonnal csúcsot döntött a magyar pálya – ezt a rekordot csaknem tíz évig sikerült tartani. (Fotó: MTI/Kovács Attila)
Sport - Autóverseny - Forma-1
Az első Magyar Nagydíj rajtja. (Fotó: MTI/Manek Attila)
Sport - Forma-1 - Magyar Nagydíj
A verseny dobogóján balról jobbra: Ayrton Senna (Lotus), Nelson Piquet (Williams), Nigel Mansell (Williams). (Fotó: MTI/Manek Attila)

Ossza meg a cikket

Ne maradjon le, kövessen minket YouTube-on is!

Hozzászólások

Videók

Szívesen olvasna hasonló cikkeket? Csatlakozzon Facebook-csoportunkhoz!