Folytatódik az Igazi Csíki Sör hisztije

A magyar ember természetesen támogatja a magyar termékeket, de most azt kell eldönteni, hogy a Magyarországon gyártott, de a profitot külföldre talicskázó cég terméke, vagy az Erdélyben gyártott és a pénzt oda (is) talicskázó gyár produktuma a magyarabb magyar. Ugye tetszenek érteni?

A Csíki Sör tulaja szerint a nagy sörcégek árháborút indítottak ellenük – számolt be a legújabb hisztiről Világgazdaság, és nyomukban az egész magyar sajtó. A végtelen történet ott nem ért véget, hogy a pereskedés és ultramagyarkodás után a Heineken kibékült a Lixid Project nevű, az Igazi Csíki sört gyártó céggel, utóbbi pedig már át is nevezte termékét Igazi Tiltott sörre. Szóval beköszöntött a béke és gyarapodás időszaka, senki nem baszogatott senkit. Mindez tartott 4 hónapig, aztán megjelent az ominózus interjú, amelyben Lénárd András tulajdonos belerúgott

  • a Heinekenbe, mert olcsón adják a termékeiket,
  • a Dreherbe, mert olcsón adják a termékeiket,
  • az Auchanba, mert drágán adják az Igazi Csíkit,
  • a sörfogyasztókba, mert a szomjasságot fokozó kánikula ellenére nem veszik a Csíkit.

Az Igazi Csíki sör mindenkori ára körülbelül 400 forint országszerte, ez határozottan duplája egy Soproni 1895-nek vagy egy Dreher Hidegkomlósnak. A 400 forint egy nem teljesen reprezentatív minta, de a reset.hu munkatársai mindig ennyiért látták a boltokban, és kijelenthetjük: ez valóban mérsékelten versenyképes ár.

igazicsikisorakcio
Na ez már inkább felhasználóbarát árazás! A kép egy éjjelnappali előtt készült Budapest 13. kerületében, ahol körülbelül 250 forintba kerül az ominózus két nagy sörgyár valamelyik zászlóshajója. Az akció nem élt sokáig, meg nyilván a bolt biznisze volt.

De a végső ár miatti nyavalygás már csak azért is felesleges, mert a boltok sem hülyék. Vagy akkor minden boltos megvádolható hazaárulással, hogy a 200 forintos dobozos Dreher dupláját kéri el az Igazi Csíkiért. A probléma még , hogy Magyarországon az üvegvisszaváltás kultúrája megszűnt létezni, az igazi Csíki meg 50 forintot számol fel a göngyölegért, amelyet a fene se tudja hol lehet visszaváltani, azon a kevés helyen biztos nem, ahol lehet kapni. Azokban a boltokban pedig, ahol működik az üvegek visszavétele, ott meg csak olyan üveget vesznek vissza, amit árulnak, szóval ez nem egy win-win szituáció.

Marad tehát a sopánkodás, hogy tizedannyit tudnak reklámokra költeni, mint a nagyok – miközben a magyar kisüzemek szinte semmit nem fordítanak erre, de ez ugye nem szempont. És akkor azt már csak halkan jegyezzük meg, hogy amekkora góbé az Igazi Csíki sör, annyira nem nagy durranás az íze.

Ossza meg a cikket

Ne maradjon le, kövessen minket YouTube-on is!

Hozzászólások

Videók

Szívesen olvasna hasonló cikkeket? Csatlakozzon Facebook-csoportunkhoz!