Leszakadó kerekektől Hamilton idióta kicsúszásáig – fejezetek a Kínai Nagydíj történetéből

Sanghaj a 14. Forma-1-es versenyét rendezi a hétvégén, az elmúlt csaknem másfél évtized alatt minden elképzelhető furcsaság megtörtént a pályán.

Bernie Ecclestone régi álma vált valór 2004-ben azzal, hogy feltette a sportág térképére a világ leggyorsabban növekvő gazdaságát, Kínát, ahol azonban már az első verseny is meglepetést hozott. A világbajnoki címet már korábban megnyerő, és egész évben hibátlanul autózó Michael Schumacher esett-kelt a pályán, az időmérőn és a futamon is kicsúszott, végül pedig a katasztrofális 12. helyen zárt.

F1 China 2004 Q2 – Michael Schumacher Spins

ITV Commentary. + Interviews.

F1 2004 Chinese GP M Schumacher

Finnish commentary by Oskari Saari, Erkki Mustakari and Timo Pulkkinen

2005-ben végképp azt hihettük, hogy a hétszeres bajnok el van átkozva Kínában, hiszen a rajtrácsra menet előbb ütközött Christijan Albers Minardijával (ilyen sem előtte, sem azóta nem történt!):

2005 Chinese GP Warm Up – Schumacher/Albers crash

Christijan Albers (Minardi) crashes into Michael Schumacher (Ferrari) before the race had even started, causing both drivers to head back to the pits and use their own respective team cars. Despite this, both retired from the race for different reasons during the race.

Jó, ez kevésbé volt az ő hibája, a futamon viszont elképesztően amatőr hibát vétett, és a safety car mögül csúszott ki:

M.Schumacher 2005 shanghai

M.Schumi kipördül az SC mögött.

A 2005-ös Kínai Nagydíj volt az a verseny, amikor Juan-Pablo Montoya eltrafált egy helyéről elmozduló rázókövet, ezzel véget vetve versenyének:

Montoya és a kerékvető 2005 china

Montoya.

A Ferrari-pilóta Schumacher 2006-ban már nyerni tudott itt, a siker pályafutása utolsó győzelmének bizonyult:

Schumacher Finally Wins in Shanghai | F1 Vault | China 2006

Michael Schumacher sealed his 91st and final career win at the 2006 Chinese Grand Prix. For more F1® videos, visit http://www.Formula1.com Like F1® on Facebook: https://www.facebook.com/Formula1/ Follow F1® on Twitter: http://www.twitter.com/F1 Follow F1® on Instagram: http://www.instagram.com/F1

No de vissza a furcsaságokhoz: 2006-ben egy lekörözött  átalakította át a pontszerzők sorrendjét.

YouTube

The last lap of the 2006 Chinese Grand Prix, won by the great Michael Schumacher. This video shows Michael the race and his 91 career win and what would be his last. Button managed to climb from sixth place to forth place on the last lap after passing team mate Rubens and Nick Heidfeld, after rain started falling again.

A pórul járt Nick Heidfeld később összetévesztette a Super Aguri japán versenyzőit, és nem azt nevezte baromarcúnak, akit kellett volna:

Nick and Sakon argument in China 06

From China 2006

Egy év elteltével a világbajnoki címért harcoló Lewis Hamiltont találta meg a balszerencse.

A brit újonc az élen haladt, hogy megszilárdítsa előnyét, a félig vizes, félig száraz pályán azonban a McLaren nem hívta be kerékcserére, ő pedig jól benne ragadt a bokszutca elején található kavicságyban.

 

F1 2007 – Hamilton és a kínai kavicságy esete

F1 2007 – Hamilton és a kínai kavicságy esete

 

2008 viszonylag simán alakult, a szakadó esőben rendezett 2009-es futamon viszont történt egy s más.

Például egymásra mászó autók:

Palik & Gyula Kína 2009 Kubica és Trulli balesete

VIDEÓ – Palik László Czollner Gyula Kína Shanghai 2009

Vagy amikor a győztes Sebastian Vettelt kishíján a testvércsapat egyik pilótája ütötte ki a biztonsági autós fázis alatt (0:25-től):

Red Bull’s First F1 Win | F1 Vault | China 2009

Wet weather, high drama and history made at Shanghai in 2009 as Sebastian Vettel gives Red Bull their first win in F1… For more F1® videos, visit http://www.Formula1.com Like F1® on Facebook: https://www.facebook.com/Formula1/ Follow F1® on Twitter: http://www.twitter.com/F1 Follow F1® on Instagram: http://www.instagram.com/F1

2010-ben már a szabadedzésen megkezdődött a móka: Sebastian Buemi két első kereke fékezés alatt, felfüggesztéshiba miatt egyszerűen leszakadt, még szerencse, hogy a kavicságy megfogta az elszabaduló autót.

Formula One Sebastien Buemi Crash China 2010

Formula One Sebastien Buemi Crash China 2010

Magán a versenyen pedig annyi minden történt, hogy inkább idetesszük az egész összefoglalót:

F1 2010 China Race Edit

This is “F1 2010 China Race Edit” by danielenF1 on Vimeo, the home for high quality videos and the people who love them.

Egy évvel később Jenson Button puszta figyelmetlenségből a Red Bull bokszába parkolt a McLarené helyett:

Jenson Button drives into Red Bull pit 2011 Chinese Gp (1080p HD)

All the footage belongs to FOM.

Mark Webber 2012-ben szó szerint értelmezte az energiaitalosok “szárnyakat adó”-szlogenjét:

F1 GP CHINA 2012 CABALLITO WEBBER HOBBYHORSE

No Description

2013-ban ismét Webberen volt a sor, hogy nagyot alkosson, bár ezúttal a csapat hibájából, amikor önálló életre kelt autója bal hátsó kereke.

Chinese Grand Prix 2013: Mark Webber Accidents during Chinese Grand Prix 2013

Chinese Grand Prix 2013 Chinese Grand Prix 2013: Mark Webber Accidents during Chinese Grand Prix 2013 Chinese Grand Prix 2013: Mark Webber Accidents during Chinese Grand Prix 2013 Chinese Grand Prix 2013: Mark Webber Accidents during Chinese Grand Prix 2013 Chinese Grand Prix 2013: Mark Webber Accidents during Chinese Grand

2014 óta többé-kevésbé nyugis versenyeket rendeztek Kínában, ezért igazán itt lenne már az ideje annak, hogy végre valami szokatlan történjen Sanghajban.

Búcsúzóul itt hagyjuk Sebastian Vettel és Danyiil Kvjat tavalyi szóváltását, amikor a német a rajtnál történteket kérte számon a Red Bull-pilótán:

VETTEL VS KVYAT CHINESE GRAND-PRIX 2016

VETTEL VS KVYAT CHINESE GRAND-PRIX 2016 VETTEL VS KVYAT CHINESE GRAND-PRIX 2016 VETTEL VS KVYAT CHINESE GRAND-PRIX 2016 VETTEL VS KVYAT CHINESE GRAND-PRIX 2016 VETTEL VS KVYAT CHINESE GRAND-PRIX 2016

Kövessen minket Facebookon!

Ossza meg a cikket

Ne maradjon le, kövessen minket YouTube-on is!

Hozzászólások

Videók

Szívesen olvasna hasonló cikkeket? Csatlakozzon Facebook-csoportunkhoz!