A Glamour-napok nem csak azokat veszik igénybe, akik részt vesznek benne

Egy bevásárlóközpont legmélyéről jelentkezünk egy olyan üzletből, ahol nem lehet kuponozni.

A Glamour-napok az ország legfontosabb négynapos ünnepe, amióta a magazin hazai okosai kitalálták, hogy a külföldi példa sikere után Magyarországon is bevezetik a kuponos őrületet. 2017-re odáig jutottunk, hogy talán már csak a Blaha Lujza téri aluljáró nyilvános vécéiben nincsenek Glamour-napok, mindenhol máshol azonban igen. Azzal egyáltalán nincs baj, hogy napokon keresztül az emberek hihetetlen kedvezménnyel juthatnak ruhához, kozmetikai cikkekhez és a Praktiker beszállásával még rotációs kapához és kerti faházhoz is. A probléma az a vadulás, amivel ilyenkor az emberek a vásárlás intézményéhez közelítenek és mindenkin áttaposnak egy-egy durva kedvezményért, és nyilván sokszor olyan dolgokat is vásárolnak, amire egyébként egyáltalán nincs szükségük.

Glamour napok🛍💸😅#haul #shopping #newstuff #hellobeautiful #clothes #makeup #shoes #glamournapok #glamournapok2017 #shoppingday #shopaholic #shoppingtime #weekend #thankyou #happyday #mutimitvettél #unicorn #makeup #newyorker #fandfclothing #muller #dmmagyarorszag #dmhaul #shoppingünnep #🛍

117 Likes, 9 Comments – Mészáros Lilla (@me_lilla) on Instagram: “Glamour napok🛍💸😅#haul #shopping #newstuff #hellobeautiful #clothes #makeup #shoes #glamournapok…”

Vásárolni mindig jó, és bár az akcióban résztvevő dolgozóknak az a dolga, hogy még az őrült embertömeg ellenére is kedvesen mosolyogjanak, nincs könnyű dolguk ezekben a napokban. Az alábbiakban egy, élete első Glamour-napjait csütörtöktől szombatig végigtoló dolgozó osztja meg tapasztalatait. Egyenesen az akció legmélyéről egy olyan üzletből, ami nem vesz részt a féktelen kuponakcióban.

„Mióta a cégnél vagyok, ez volt az első Glamour-hétvégém, de már a tavalyiról is bőven hallottam rémtörténeteket. Lopási kísérlet, földön szanaszét heverő ruhák, zárás utáni órákig tartó pakolás és beírási rekordok a vásárlók könyvében csak azért, mert nem veszünk részt az akcióban. Ez eddig semmiben sem más, mint amivel eddig találkoztam egy általános sales alkalmával, de a napindító értekezleten már előre felkészítettünk mindenkit, hogy fokozottan gyakoroljanak magukon önuralmat és próbáljanak meg türelmesek lenni. Persze nehéz olyasvalamiről instrukciót adnod, amiben nem volt közvetlenül részed.

Kezdésnek egy másik üzletben történt sztorival nyitnék: egy hölgy kolléga, aki köztudottan nyugodt természetű volt, összeszólalkozott valamin egy szintén hölgy vásárlóval. Nem tudni pontosan, mi volt a nézeteltérés köztük, de a hirtelen haragra gerjedt eladó jól hallhatóan lekurvázta a vásárlót, majd egy nőies mozdulattal hozzávágta a PDA-ját.

Nálunk a Glamour-hétvége első napján történt, hogy egy férfi besétált hozzánk és jól hallhatóan közölte az üzlettel hogy na, jó napot, megérkeztem. Elcseverészett az üzletvezetővel, de azt gondoltuk, csak megártott neki a sok vásárlás. Én csak a kasszánál találkoztam vele, ahol is az első szava az volt a kolléganőmhöz hogy

“Helló bébi, jó a szemüveged. Divatból hordod vagy vaksi vagy?”

Majd ezen az úton elindulva ontotta magából a hülyeséget.

Mivel mossuk a fogunkat, hogy olyan fehér hogy világítunk?

Érdeklődött, hogy egy IQ-tesztre érdemes lenne-e neki elmenni, majd miután a munkatársam közölte, hogy nem ajánlja, felháborodott, milyen savanyú dolgozók vannak itt a boltban és az a minimum, hogy adunk neki egy szatyrot, mert azzal akar végigmenni az utcán, hogy nesztek, ezt bizony ebben az elegáns üzletben vettem. Kapott szatyrot és a saját maga szerint szórakoztató műsora után boldogan távozott.

Hirtelen megnövekedett nálunk a visszáruk száma is, ami azt jelenti, hogy az embereknek kellett a pénz a Glamour-napokra, és nyilván egyszerűbb volt az itt vásárolt termékeket visszavinni. Egyébként nem rémtörténet, hogy emberek akár vidékről is feljönnek több tízen egy kisbusszal Budapestre, csak azért hogy a Glamour-napok alatt vásárolhassanak.

A mi cégünk csokoládéval próbált minket motiválni és egy kis erőt adni ahhoz, hogy kibírjuk ezeket a napokat. A tavalyira sajnos nem emlékszik senki, csak körvonalakban, de idén messze alulmúltuk a kitűzött forgalmi célt. Nem voltak sokan, mégis minden második ember megkérdezte, hogy van-e kedvezmény, ha pedig nem volt a válasz, már automatikusan fordultak is ki a boltból.

A másik agyrém, hogy a vásárlói térben nem véletlenül vannak esztétikusan elrendezve a hajtott ruhák, a legfelső termékek megkülönböztetést kapnak, hogy a vásárlók is lássák, éppenséggel hosszú- vagy rövidujjú a termék, esetleg tartalmaz-e olyan részletet, ami felkelti a figyelmet. Mégis a látványosan hosszúujjú felsőknél is volt nem egy olyan ember, aki megkérdezte, hogy akkor ez hosszúujjú felső-e?!

Ne feledd odaadni a Hőskupont a #GlamourNapok igazi hőseinek, az eladóknak!

521 Likes, 7 Comments – GLAMOUR Magazin (@glamourhungary) on Instagram: “Ne feledd odaadni a Hőskupont a #GlamourNapok igazi hőseinek, az eladóknak!”

Általában ha valaki hamar besokall egy vásárlótól vagy csak nem bírja az embertömeget, be szoktuk küldeni a raktárba egy fél órára, órára pakolni és addig le tud nyugodni a lelke, majd utána megy a következő ember, és ez így megy egész nap.

Szép számmal tűnnek fel ilyenkor stylistok és felesleges pénzüket nem sajnáló, 40-es éveikben járó nők, akik olyan megvetéssel képesek keresztül nézni rajtunk, valamint lenézően közölni, hogy ők aztán kétlik, hogy bármiben is tudnánk nekik segíteni, hogy már-már sajnálom azokat a férfiakat, akik egyszer nőül veszik őket. Nem is beszélve arról, hogy hozzánk vágják a ruhákat és kettő perc alatt rommá túrják a boltot, majd távoznak összesen egy darab övvel, a negyvenes nők arcára pedig jól láthatóan kiül a csalódottság.

Még amit belülről látunk, hogy mindig az kell, ami kint van a kirakatban (és nincs hozzáférésünk) vagy ami a próbababán, amihez nem elég egy ember, hogy levegye a terméket. Miközben egyébként tömeg van az üzletben. A nők általában függetlenek és erősek, ők az esetek többségében nem kérnek segítséget, ellenben a férfiak a legkisebb figyelemért is iszonyat hálásak tudnak lenni és ez ad erőt ahhoz, hogy ezt a pár napot túléljük agyvérzés nélkül.

@peterpereczes 😉😍 #glamournapok #shopping

4 Likes, 1 Comments – Beatrix Druhapolcsik💎 (@beatrixdruhapolcsik) on Instagram: “@peterpereczes 😉😍 #glamournapok #shopping”

Kövessen minket Facebookon!

Ossza meg a cikket

Ne maradjon le, kövessen minket YouTube-on is!

Hozzászólások

Videók

Szívesen olvasna hasonló cikkeket? Csatlakozzon Facebook-csoportunkhoz!