Sváby András máris tudja, Dirk Gerkens mivel fogja magyarázni a TV2 vasárnapi vereségét

Vasárnap este Sváby megújult Naplója több nézőt érdekelt, mint a TV2. Bár Sváby örül a sikernek, nem dől hátra.

Sváby András múlt hét vasárnap tért vissza hivatalosan is a televíziós körforgásba és a Heti Napló Sváby Andrással a szent nézettségi szempontból már az első adásnapon jól muzsikált. A 10. heti adatok szerint a megújult, immáron az ATV-n futó Naplót a teljes lakosság 6,3%-a, vagyis 278 ezer néző nézte, de a kereskedelmi szempontból igen fontos, teljes 18 év feletti, előfizetéssel tévéző, választókorú lakosság körében 6,9%-os share-rel zárt. Ilyen előjelekkel várták a második adást március 19-én, és

a 18 éven felülieknél 8,7 százalékos közönségarányt értek el, sőt, a teljes lakosságban meg is verték a TV2-t, hiszen az ATV-s Svábyt 360 273-en, míg a TV2-n a Jégkorszak 3-at 354 430-an választották vasárnap esti programnak.

Ennek apropóján kerestük meg Sváby Andrást, és megkérdeztük, mit szól ahhoz, hogy már a második héten sikerült egy kisebb fricskát mutatnia egykori munkahelyének.

Milyen most a hangulat a stábon belül?

A televíziózásban mindig a nézettség a fokmérő, és nagyon örülünk a legfrissebb adatoknak, de máris a következő adásra fókuszálunk, hogy az is ilyen jó és nézett legyen.

Azért elég nagy siker, hogy ilyen rövid idő alatt máris sikerült egy csatát megnyernetek.

Sok mindentől függ a nézettség, és tudom, hogy ha a TV2-n elindul majd A Nagy Duett, akkor értelemszerűen teljesen mások lesznek az adatok, de fantasztikus érzés, hogy sikerült egy viszonylag nagy nézettségű műsorral visszatérni. A mi szakmánkban persze sokáig nem lehet ülni a sikeren és mindig jön egy újabb valami, aminek meg kell felelnünk.

Sváby András

Sváby András added a new photo.

Volt ünneplés?

A stáb nagyon örül, szinte koccintottunk a kávéval ma reggel, de máris azon gondolkodunk, hogy hogyan tudjuk a jövő héten is ezt a számadatot hozni vagy esetleg felülmúlni. Nagy boldogság, hogy ilyen hamar, már a második adásnál bekerültünk a tényezők közé.

Azt lehet látni a nézettségi görbén, hogy a műsor kezdetére nagyon hirtelen megérkeznek a nézők és 19 órára megsokszorozódik a csatorna nézettsége.

Ez azt jelenti, hogy kezd tudatosulni a fejekben, hogy vasárnap este hétkor érdemes az ATV-re kapcsolódni. A vasárnap esti televíziónézők teljesen mások, mint a pénteki vagy a szombatiak, hiszen míg az utóbbiak szórakozni szeretnének, addig az emberek vasárnap este nyitottabbak arra, hogy fontos, érdekes és fajsúlyos témákról tájékozódjanak. Ha a Napló pénteken lenne, biztosan nem lenne ilyen nézettsége. Nagyon jó döntés volt a vezetőség részéről, hogy a Napló klasszikus időpontjába tette az adást.

Dirk Gerkens, a TV2 Csoport vezérigazgatója egy korábbi interjújában azt nyilatkozta, hogy „András azt mondta, szeretne 8 százalékos közönségarányt hozni az ATV-n, sok sikert neki, de szerintem nem buknék rajta, ha ellene fogadnék”. Érzel most némi elégtételt emiatt?

Hazudnék, ha azt mondanám, nincs bennem valamennyi elégtételérzés ezzel kapcsolatban, nyilván mi valójában nem fogadtunk egymással, ez csak egy poén volt az ő részéről és nyilvánvaló, hogy

azzal fog kibújni ez alól a „fogadás” alól, hogy ő a 18-59 év közötti korcsoportra gondolt, ami persze a TV2 legfontosabb mérőszáma, de mi azt egyáltalán nem nézzük.

Kapcsolatban vagyok Dirkkel, sőt, mondhatom, hogy jóban is vagyunk, de nem akarom húzogatni a bajszát.

Update: Ezzel zárta sorait Sváby, és igaza is lett, hiszen Facebookján nem sokkal később megjelent Dirk Gerkens és elkezdődött a magyarázkodás:

Gerkens azzal indított, hogy bár Sváby jó ideje foglalkozik televíziózással, a barátaival (gondoljuk, hogy itt az újságírókra gondolt) mégsem képes olvasni a nézettségi adatokat:

A fájó igazság az, hogy 18-49-ben 1,48%-ot hoztatok a TV2 10,44 százalékával szemben, míg 18-59-ben 2,12%-ot a mi 9,52%-ával szemben.

Ezután még hozzáteszi, hogy Sváby biztos csak valami gyorstalpaló kurzuson sajátította el a nézettségi mutatók értelmezését, de megérti, hiszen 10 év kihagyás után biztosan fel kell frissítenie az ismereteit.

Sváby válaszában azzal nyit, hogy nem ő akart fogadni, és hogy a Heti Napló a 18 év feletti, kábelelőfizetők között 9,5%-os share-t hozott, míg 18-59-ben ez a szám 3,5%, majd megjegyzi, hogy az ő célközönségük a 18 év feletti, kábelelőfizetők, hiszen az ATV is egy kábelcsatorna. Zárásul annyit közöl még, hogy ezek persze csak számok, de a műsoruk jól sikerült.

Gerkens még erre is válaszolt, és cinikusan odavetette, hogy örül, hogy Sváby műsora a 70 felettiek között jól teljesített, de ezt a kesztyűt már nem vette fel, és üzente, hogy 18 felett is szépen teljesítettek. A TV2 igazgatója azzal búcsúzott Sváby Facebook-bejegyzésétől, hogy egyedül ő (mármint Sváby és az ATV nézi ezt a célcsoportot, de azért gratulál neki.

dirksvaby
Az ominózus beszélgetés Sváby és Gerkens között

Kövessen minket Facebookon!

Ossza meg a cikket

Ne maradjon le, kövessen minket YouTube-on is!

Hozzászólások

Videók

Szívesen olvasna hasonló cikkeket? Csatlakozzon Facebook-csoportunkhoz!