Paraguayból indul útjára a világ legkeményebb versenye

A világ leghíresebb terepralijának ez már a 38. kiadása lesz, a kilencedik Dél-Amerikában.

Nem kellet sokat várniuk a motorsport-őrületnek első évi dózisukra:

január 2-án kezdetét veszi a Dakar-rali.

A rajceremóniára Paraguay fővárosában, Asunciónban kerül sor, majd a bolíviai La Paz érintésével tér vissza a mezőny a 8800 kilométeres túra végén az Atlanti-óceán partján fekvő Buenos Airesbe. Persze felmerülhet az olvasóban a kérdés: miért Dakar, ha köze sincs Szenegál fővárosához?

The 3008 DKR of Team Peugeot Total during the Rally Dakar 2017 technical verification in Asuncion, Paraguay on 1 January 2017
Fotó: Red Bull

Nos, az 1979-es nyitány óta 2008-ig, négy alkalomtól eltekintve mindig ott értek célba a versenyzők (többnyire Párizsból indulva), 2008-ban azonban a mauritániai terrorveszély miatt törölték a ralit.

A szervezők úgy döntöttek, hogy Dél-Amerikába viszik az eseményt, 2009 óta pedig minden évben itt gyűlnek össze a legjobbak a Dakar égisze alatt, mely név már rég túlnőtte az eredeti helyszínt,

sokkal inkább eszmei értékkel bír.

Persze 2009 óta ugyanúgy rendeznek ralikat az eredeti útvonalon Africa Eco Race néven, ez azonban inkább lett a “szegények Dakarja”, hiszen Európából hatalmas összegekbe kerül eljuttatni minden felszerelést az óceánon túlra.

No de mi is vár a mezőnyre idén 2017 januárjának első két hetében?

A 491 induló 316 járművel (146 motor, 37 quad, 83 autó, 50 kamion) 12 szakaszon keresztül fogja átszelni Dél-Amerikát, melynek során számtalan talajtípussal kell megküzdeniük. A legnagyobb kihívást azonban az Andok megmászása jelenti majd, hat szakasz során a versenyzők 3000 méteres tengerszint feletti magasságban fognak egymásnak és a terepnek feszülni.

Fotó: Red Bull
Fotó: Red Bull

Mint minden alkalommal, ezúttal is az autók küzdelmét várja legjobban a közönség (190 országban a tévék előtt, 4,4 millióan a helyszínen).

A tavalyi győztes Peugeot ezúttal is egyértelmű favoritnak számít,

no de nem lenyűgöző autójuk miatt. Összesen 18 Dakar-győzelem, valamint 11 rali-világbajnoki cím gyűlt össze a háznál, Stephane Peterhansel, Carlos Sainz, Cyril Despres és Sebastian Loeb révén. Hatalmas meglepetés lenne, ha nem közülük kerülne ki a végső győztes.

Persze két másik gyártó is beleszólhat a küzdelembe: a Mini 2012 és 2015 között legyőzhetetlen volt, és náluk is van egy sztár, például Mikko Hirvonen, de a Toyota is esélyes: Nasser Al-Attiyah és Nani Roma kétszer, Giniel de Villiers egyszer diadalmaskodott a Dakaron.

 

Kövessen minket Facebookon!

Ossza meg a cikket

Ne maradjon le, kövessen minket YouTube-on is!

Hozzászólások

Videók

Szívesen olvasna hasonló cikkeket? Csatlakozzon Facebook-csoportunkhoz!