Összeraktuk 2016 legjobb F1-es autóját

Annyit elárulunk, hogy a motor a Mercedestől van, de a váltó és a kuplung a Ferrarié.

Semmi kétség afelől, hogy a Mercedes állította ki az év legjobb F1-es gépét a W07 képében: 20 pole, 19 győzelem, melyből nyolc egy-kettőben született. Mi ez, ha nem a dominancia megtestesülése?

Ez azonban nem jelenti azt, hogy minden legjobb elem a csillagosoké lenne, ezért összeszedtük, hogy melyik csapat melyik alkatrészét adná a

tökéletes, 2016-os F1-es autóhoz.

Fotó: Autosport
Fotó: Autosport

Első szárny és orrkúp: Red Bull

A 2009-es nagy szabályváltozásból hosszú évekre az energiaitalosok kerültek ki győztesen, s bár az utóbbi években nem tudtak a bajnoki címért harcolni,

továbbra is övék a mezőny egyik, ha nem a legjobb karosszéria-tervező részlege.

Az idei autóról kiemelkedik az orrkúp kialakítása, mely bár nem a legkomplexebb, tökéletesen illeszkedik a csapat filozófiájához.

Felfüggesztés: Mercedes

Simulékony befordulás a tapadás érdekében, erősebb irányíthatóság a gyors kanyarokban. A csapatok számára létfontosságú, hogy egy kerékfelfüggesztés mindezeket nyújtani tudja, a Mercedes viszont tökélyre fejlesztette ezt idei autóján.

Motor: Mercedes

Meglepő? Egy csapat, melynek három ügyfele is van a mezőnyben, megkérdőjelezhetetlenül első számú terméket állított elő a hibrid érára. A gyártó minden motorelemét tökéletesíteni tudta, az előforduló hibákat pedig kettőzött erővel tudták kijavítani.

Légterelők: Mercedes

Ha a Red Bull az aero királya, akkor a Mercedes a részleteké. A csapat ezen belül is az oldalsó légterelők terén végzett remek munkát.

Váltó/kuplung: Ferrari

Igen, a maranellóiak is ott vannak a listán. A pilóták már csak egy kuplungkart használhattak a kormányon, a Ferrarik pedig remek indulásokkal támasztották alá csapatuk remek munkáját.

Oldaldobozok/hűtés: Ferrari

A mostani motorok komoly hűtést igényelnek, a Ferrari pedig itt is odatette magát:

a felső légbeömlő nem csak a motorhoz juttatja el a levegőt, hanem a turbóhoz is.

Kerékpisztolyok: Williams

A grove-iak idén 21 versenyből 14-szer is a leggyorsabb bokszkiállást teljesítették, melyhez nem csak a bokszcsapat olajozott munkájára volt szükség, hanem a kerekek, az anyacsavarok, és a kerékpisztolyok tökéletesítésére.

Hátsó szárny: Toro Rosso

Annak tudatában, hogy a szezon közepére úgy is hátrányba kerülnek az egyéves Ferrari-motorok miatt, az olaszok hátsó szárnyuk segítségével tudtak nagyobb sebességbe kapcsolni. 

Via Autosport

Kövessen minket Facebookon!

Ossza meg a cikket

Ne maradjon le, kövessen minket YouTube-on is!

Hozzászólások

Videók